Smink

har tänkt mycket på de här med smink. har användt smink snart i 3,4 år nu. började sminka mig lite då o då när jag gick i 3an. bara lite mascara oså. sen när jag började 4an så började jag med foundtation o mascara, helt sjukt egentligen, vem har fått mig o börja sminka, jag döljer mitt utseende, jag täker över mitt utseende med en massa skit. i 6an så använde jag mkt smink. kunde knappt gå till skolan utan smink. jag tyckte att jag var fin i smink. mycket mascara o foundtation+lite puder. och jag var ju så blek då förra året på hösten, så de fanns ingen foundtation i den färgen som jag skulle ha, så jag såg hemsk ut. brun i ansiktet o vit vid halsen osv. men nu , nu när de är sommar så har jag fått färg på mig, och jag använder inte foundtation nu när de är sommar, då blir jag inte brun i ansiktet, men som sagt. jag börjar skolan snart. då ska jag dämpa på smink. vissa kallar mig största fjortisen och sminkdocka, bara för att jag har mycket smink. men då gick jag i 6an. nu ska jag börja 7an, då ska jag inte ha så mycket smink. men varför sminkar alla sig för?. döljer sitt vackra utseende med en massa smink. tänk på huden ser ut när man blir äldre. då kanske man ångrar sig att man sminkade sig jätte mycket när man var ungdom. man kanske ska tänka sig lite för. visst jag kan gå ut utan smink. spela roll, vet egentligen inte hur jag började med smink. jag var typ 9,10 år när jag började med mascara oså. shit asså,




2009-08-08 @ 20:01:43 Everything Permalink


Kommentarer
Postat av: emma

Jag använder inte smink jämt (: bara någongång ibland (;

2009-08-09 @ 14:19:14
URL: http://emmaaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0